
Hogyan árazz okosan?
Ártárgyalás prémium és normál ingatlanoknál – hogyan árazz okosan
Az ingatlanoknál az ár nem csak szám, hanem pozicionálás is. Nem elég azt mondani, hogy „a szomszédé 220 volt, az enyém legyen 240” – a jó árazás stratégia kérdése.
Az ár = üzenet
A vevők fejében az ár:
- minőségjelző: „Ez ennyibe kerül, tehát valami pluszt nyújt.” -> prémium de miért?
- válogatási szűrő: ha túl olcsó, gyanús, ha túl drága, kiesik a találatokból.
A vevők nem csak négyzetmétert vesznek, hanem:
- életstílust,
- biztonságot,
- presztízst,
- kényelmet
- otthont vagy befektetést…..nem mindegy
Kettős kihívás:
- Ne legyen alulárazva (mert „gyorsan elvinnék” = bukó).
- Ne legyen túlmagas, mert nem fog jönni érdeklődő.
Ezért a jó közvetítő:
- nem „bemondja”, hanem adatokkal alátámasztva javasol árat,
- felkészíti az eladót arra, hol tárgyalható, hol nem, azaz miképpen lehet vagy kell engedni egyes esetekben
- figyelembe veszi a vevői motivációkat is hiszen ismeri a vevőket
Az ártárgyalás művészete:
A prémium szegmensben a vevő nem alkuszik 5-10%-ot „csak úgy”.
Tudni kell, mikor engedünk, és miből.
Ez lehet:
- bútorozás,
- birtokbaadás ideje,
- vagy egy kis rugalmasság a vételárban, ha az idő számít.
Az Ingatlanrider csapata nem az árcsökkentést erőlteti, hanem stratégiai kompromisszumokat keres. Ezért az ártárgyalás nálunk nem veszteség, hanem lehetőség a megállapodásra.
Mivel sikerdijasak vagyunk ezert nem célunk minél olcsóbban tuladni az ingatlanon de ugyanakkor célunk hogy megállapodás tudjon születni vevő és eladó között.
Ezért pontosan ismerni kell mindkét oldal motivációját és nem összekötni olyan vevőt eladóval akinek messze nincs megfelelő tőkéje (pl banki előminősitéssel ez meghatározható) vagy olyan vevőt kívinni gyorsan értékesitendő ingatlanra ahol az önerő abból az ingatlanbol jönne ami még meg sincs hirdetve…..klasszikus probléma.
Mi az Ingatlanridernél gondosan odafigyelünk hogy ne raboljuk feleslegesen az eladók es vevők drága idejét.